Център за приобщаващо образование организира обучение на тема „Партньорство с родителите като елемент на Модела за изграждане на приобщаваща училищна среда“, одобрено със заповед № РД09-1010/24.01.2017 на Министъра на образованието и науката.
Кога: 06 октомври 2018 г.
Къде: ул. „Княз Борис I”, 133 София
Брой квалификационни кредити: 1
Форма на обучение: Обучението се състои от две части:
Част 1 – Дистанционнa. Представлява самостоятелна работа под формата на преминаване на онлайн курс, подготвен от Център за приобщаващо образование и завършващ с издаване на сертификат за успешно преминаване.
Част 2 – Присъственa. Обучение на място
За кого е подходящо обучението: Учители – начален етап, учители – прогимназиален етап, директори, заместник-директори, педагогически съветници, психолози, учители – целодневна организация
Кратко описание: Обучението акцентира върху ползите на системната грижа, които училището полага за изграждане на ефективни отношения с родителите на две нива – индивидуално (между отделния учител и родител) и групово (общоучилищна стратегия за включването на родителите в училищния живот). В хода на обучението типични родителски поведения, които затрудняват учителите, ще бъдат представени и обяснени през призмата на психологически феномени, които са характерни за функционирането на всеки човек.
Какво ще научите: Подходите в обучението провокират и подпомагат изграждането на по-задълбочено разбиране на проблематичните за учителите родителски прояви; специално внимание ще бъде обърнато на необходимите умения за планиране и провеждане на фокусирани (с ясна цел) индивидуални разговори между отделните учители и родители; какви са ползите на това да сме активната страна в изграждането на отношения с родителите; как партньорството с родители се разполага в Модела на Центъра за изграждане на по-приобщаваща училищна среда и каква е връзката му с другите елементи на Модела.
Задължително условие за участие: За успешното завършване на обучението и получаване на квалификационен кредит е необходимо участниците да преминат през електронния курс на Центъра „Запознаване с приобщаващото образование“, който ще запознае участниците с теорията и практиката на развитие на училището като системен процес, ключовата роля на работата в екип и четирите области на развитие и управление, които са в основата на Инструмента за анализ на училищната среда. Завършването на електронния курс отнема от 8 часа до няколко дни, в зависимост от индивидуалното темпо и отделено ежедневно време. Електронният курс е част от дистанционната форма на обучение и е достъпен на Приобщи.се.
Обучители:
Стефка Георгиева Чинчева, специалист „Обучение и развитие“ в Център за приобщаващо образование, е обучител по теми, засягащи сътрудничеството между училището и родителите, психичното здраве на учителите и подкрепата на лидерските екипи за изграждане на приобщаваща училищна среда. Тя консултира и работи терапевтично в рамките на психоаналитичната парадигма с деца и възрастни.
Елисавета Таракджи е специалист „Обучение и развитие“ и координатор на пет училища по проект „Едно училище за всички“ в Център за приобщаващо образование. Професионален опит като: педагогически съветник; индивидуално и семейно консултиране на деца и семейства; работа с уязвими групи; управление на случай в социалната работа и др. Базисна подготовка по Позитивна психотерапия, с право за работа по метода под супервизия. Богат опит в управление на групов процес и провеждане на интерактивни форми на обучениe