Skip links

Национална мрежа за децата се включи в първото заседание на „Комисията за иновативни училища“ към МОН

На 15 ноември  в Министерството на образованието и науката се проведе първото заседание на „Комисията за иновативните училища“, назначена от министъра на образованието. Заседанието бе открито от г-н Диян Стаматов – заместник министър на образованието, а в комисията са включени експерти от МОН; представители на синдикатите, университетите, бизнеса и неправителствения сектор. Целта на комисията е както да финализира документите за кандидатстване като иновативно училище, така и да оценява проектите на кандидатите на по-късен етап.

По време на дискусията като основна цел на иновативните училища се посочи не новият им статус да се смята като патент за качество, а по-скоро да се даде свобода на българските училища да експериментират и да използват подходи, съобразени с техния контекст, като след доказване на съществени положителни резултати да има възможност иновацията да се превърне в стандарт за българското образование. Също така се обсъди, че на този етап не се предвижда допълнително финансиране за този нов вид училища.

Пояснено беше още, че всички училища могат да кандидатстват, като предлаганите иновации трябва да разрешават определен организационен или учебен проблем. Проектите могат да имат холистична насоченост към работата на училището или да се фокусират върху определен неин елемент.

По време на заседанието Комисията взе следните решения:

  1. Одобри Правила за работата на комисията.
  2. Одобри съдържанието на Формуляр за кандидатстване за включване в списъка на иновативните училища за учебната 2017/2018 г.
  3. Определи срокове за корекции във формата на Формуляра, основно свързани с прекалената му „тежест“, които в последствие трябваше да бъдат одобрени от участниците по електронен път.

Миналата седмица Национална мрежа за децата получи и последния проект на формуляра и на насоките за кандидатстване. Отправените от НМД коментари към МОН бяха в две основни насоки:

  • нужда от допълнително опростяване на формуляра и отпадането на въпроси, които го правят прекалено подробен, а реално няма да носят точки за финалната оценка на всяко училище.
  • нужда от изрично посочване на възможността иновациите да бъдат насочени към работата с родители и с общността, като цяло.

Прочетете също и:

НМД участва във форум за достъпа до правосъдие на децата в конфликт със закона

На 18 и 19 март в Брюксел се проведе международен форум, посветен на правата на децата в конфликт[…]

Новата международна класификация на болестите определя хазарта като зависимост

Авторът на статията е Ева Борисова от Асоциация “Родители”и дългогодишен автор в мониторинговия доклад „Бележник – Какъв е[…]