През 2018 г. консултантите на Националната телефонна линия за деца 116 111 е приела над 60 000 обаждания. Проведени са близо 10 000 консултации с деца и родители, както и с граждани, пожелали да сигнализират за дете в риск.
За годината екипът на линията е приел 585 сигнала, които са предадени до Отделите за закрила на детето в цялата страна. Линията е денонощна, безплатна и анонимна и предоставя психологическо консултиране, информиране, насочване и помощ за деца и родители. На нея може да се обади всяко дете, което има нужда да сподели преживяванията си, да получи помощ и подкрепа, да бъде информирано за своите права и за възможностите да получи закрила.
На Националната телефонна линия за деца 116 111 могат да се консултират и родители по проблеми, свързани с деца, както и всеки гражданин, който разполага с информация за дете в риск.
Националната телефонна линия за деца 116 111 се поддържа от Фондация „Асоциация Анимус” и Държавната агенция за закрила на детето.
Изпочник: НПО портал
Снимка: pixabay