„Пред всяко от децата, които са били наблизо и са участвали в случилото се, има две огромни предизвикателства. Едното е как те ще осмислят и как ще подредят в главата си смъртта на своето приятелче, а другото голямо предизвикателство е как те ще разположат себе си спрямо случилото се – тоест как те ще осмислят последиците за себе си.“ Това подчерта клиничният психолог и психоаналитик Весела Банова в коментар по повод трагичния инцидент в столичното 52-ро училище, при който момиченце на 11 години почина, след като беше ритнато в коремната област от свой съученик.
Екип от психолози днес са посетили училището, за да работят с децата след трагедията, случила се пред очите им. Съучениците на починалото момиче засега са преместени в друга класна стая, за да преодолеят шока от случилото се.
Психоложката напомни, че насилието, агресията и тормозът в училище са различни явления и не бива да се смесват при коментирането на случаи като този в 52-ро училище, особено преди да я пределно ясно какво точно се е случило. Все още се чака заключението на съдебно-медицинската експертиза, която ще посочи конкретната причина за смъртта на детето.
Тя коментира и случая с убийството на момче в Борисовата градина в София, за което беше арестуван 19-годишен студент, както и съмненията, че съученици и учители са разпознали заподозрения на разпространените кадри от камера за наблюдение, но не са уведомили полицията. По този повод Банова отбеляза, че законът трябва да се спазва и неспазването на закона от тези, които учат децата, се отразява на психиката им и пряко влияе върху агресивното им поведение. „Когато не се говори за ужасното нещо, което се е случило, резултатите винаги са трагични и надминават стократно това, което би могло да бъде, ако учителите са разговаряли или са потърсили помощ.“
Източник: БНР
снимка: freeimages.com