Водещата търговска верига Лидл България предостави дарение от над 2500 детски книжки на Национална мрежа за децата. Забавните образователни помагала бяха разпределени на близо 20 неправителствени организации от цялата страна, които работят директно с деца и са членове на Национална мрежа за децата.
Книжки за оцветяване, музикални книжки и енциклопедии ще стигнат до деца, с които работят организациите, членове на НМД – ученици, деца в уязвима ситуация, посещаващи различни социални услуги или ще станат част от пътуващи библиотеки и други благотворителни инициативи.
„Изключително благодарни сме на Лидл България за решението да подари тези книги, което ще донесе не само радост на толкова много деца, но и е от неоценима помощ за професионалистите, които работят с тях“, коментира Мария Брестничка, координатор Мрежа в Национална мрежа за децата. Самите организации бенефициенти споделиха, че книжките са чудесни и ще подпомогнат образователните дейности и интеграцията на деца, които имат нужда от подкрепа за пълноценното си развитие и обучение.
През 2017 г. Лидл България постави началото на своята най-голяма инициатива, насочена към децата – „Лидл за твоето дете“. Тя включва серия от активности в три основни направления – здравословно и балансирано хранене, спорт и активен начин на живот, образование и развитие на таланти. Инициативата отразява дългосрочния ангажимент на компанията към грижата за децата и си поставя две основни цели – да допринася за пълноценното и здравословно израстване на децата и да бъде полезна в грижата за тях. Дарението на детските книжки е още една стъпка в тази посока.
Наред с „Лидл за твоето дете“, друг сериозен аспект на устойчивата стратегия на Лидл България е най-голямата социално отговорна инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот“. Тя има за цел да подкрепи социално значими проекти в цялата страна и отразява стремежа на компанията да допринася за по-пълноценния и качествен живот на хората от различните региони. Проектите, одобрени за финансиране, ще получат грант в размер до 10 000 лева. В периода 1 май – 25 юни 2017 Лидл България отделяше по 3 ст. от всеки касов бон. Благодарение на клиентите на веригата, бяха събрани 252 741 лв., които ще бъдат разпределени сред стойностни проекти и идеи в областите образование, околна среда, култура и историческо наследство и здравословен начин на живот.
Снимка: pixabay