Дни на медийната грамотност учат децата как да разпознават фалшиви новини
Дни на медийната грамотност е кампания, която популяризира нуждата от въвеждане на медийната грамотност в образованието. Дните на медийната грамотност се организират от Коалиция за медийна грамотност, част от която е и Национална мрежа за децата. Инициативата стартира за първи път през 2018 г.
През 2019 г. основен акцент на Дните е способността за разпознаване на фалшивите новини. Както и предходната година обаче кампанията ще продължи да подкрепя въвеждането на медийната грамотност в образователните програми. Целта е да се гарантира сигурността на децата, както и развитието на критичното им мислене и творческите им заложби в дигитално-медийния свят.
Дни на медийната грамотност 2019 ще популяризират различни проекти на членове на коалицията и ще добавят и обучения за тийнейджъри за разпознаване на фалшиви новини. В рамките на Дните, младежите ще бъдат овластени със знания и изява за създаването на видеа и кампании срещу фалшивите новини.
Коалицията за развитие на медийната грамотност в образованието обединява организации, работещи в областта на образованието, медиите и гражданското общество: Център за култура и дебат „Червената къща“, Асоциация на европейските журналисти в България, Център за приобщаващо образование, Заедно в час, Училища.бг, „Национална мрежа за децата”, Национален център за безопасен интернет в лицето на Фондация „Приложни изследвания и комуникации“ и Асоциация “Родители”, Образование България 2030, Фондация „Гласът на децата“ BlueLink, DigitalKidz, Обществен съвет към Пето основно училище „Митьо Станев” – Стара Загора.
Повече за инициативата и за това как можете да се включите в нея.
Снимка: pixabay.com