Годишните Награди за отговорен бизнес 2018 отличиха компаниите с най-добри социални каузи и политика
Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) обяви финалистите и победителите в Наградите за отговорен бизнес 2018 на официална церемония вчера. Общо 111 корпоративни проекти с кауза, осъществени от рекорден брой компании – 73, се състезаваха в най-утвърдения и престижен конкурс за корпоративна социална отговорност и устойчиво развитие у нас.
Събитието привлече над 200 гости – високопоставени представители на членове на БФБЛ, фирми и организации, участващи в конкурса, членове на журито, съмишленици от неправителствения сектор и медии. Наградите бяха връчени от министъра на труда и социалната политика Бисер Петков, министъра на околната среда и водите Нено Димов, заместник-министъра на икономиката Александър Манолев, заместник-министъра на образованието и науката Деница Сачева, кмета на Столична община Йорданка Фандъкова и заместник-посланика на Великобритания Лин Чарлс.
Годишните награди за отговорен бизнес се организират от БФБЛ за 16-а поредна година и имат за цел да насърчат и популяризират високите стандарти и добрите практики на частния сектор в сфери като образование, екология, развитие на служителите, подкрепа за местните общности и цялото общество. Конкурсът отличава най-успешните и въздействащи корпоративни социални проекти, като в същото време дава представителна картина на усилията на компаниите за отговорно и устойчиво развитие.
Победителите се излъчват от независимо жури от уважавани представители на бизнеса, публичния и неправителствения сектор, академичните среди и медиите, а една от всички кандидатствали компании, определена от Британското посолство в София, взима и специалната награда Engage за ангажираност на служителите към дадена социална кауза.
Заместник-министърът на икономиката Александър Манолев връчи отличията в категория „Инвеститор в обществото”, привлякла 29 номинации – най-много в тазгодишното издание на бизнес конкурса. Първото място за втора поредна година спечели Райфайзенбанк с дарителската кампания „Избери, за да помогнеш”, която вече 10 години подкрепя важни обществени каузи. Второто място е за ЛИДЛ България и програмата „Ти и Lidl за по-добър живот“ за финансиране на добри идеи на граждански организации. На престижното трето място журито класира SAP България и проекта им „Роботика за България”, с който компанията стимулира интереса на учениците към науката и технологиите.
Силна бе конкуренцията и в категорията „Инвеститор в знанието”, в която се състезаваха 28 корпоративни проекта. Отличията връчи заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева. Голямата награда спечели ТехноЛогика с Техно Меджик Ленд – интерактивен детски център за наука и технологии. Второто място си поделиха две компании – Soft Uni със своите безплатни обучения по основи на програмирането в 33 града в цялата страна и VMware с програмата за технологично обучение на деца Service Learning Accelerator. Кампанията за безопасен интернет на Теленор България й донесе авторитетното трето място в оспорваната категория.
Победител в „Инвеститор в околната среда” стана Telus International Europe с инициативата „Телъс ден на подкрепа“, който през 2018 г. се превърна в мащабна инициатива за залесяване. На втора позиция е Загорка с кампанията „Създаваме по-добър свят“ за отговорно поведение от производството до консумацията. Третото място зае ЧЕЗ Разпределение с проект за опазване на застрашени видове птици в защитени зони от НАТУРА 2000.
Бисер Петков, министър на труда и социалната политик, връчи отличията в категорията „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд”. Първото място е за Хюлет Пакард Ентърпрайз с инициативата „Жените таланти в бизнеса – невероятната ТИ“. Втора е Нестле България с кампанията „Нестле се нуждае от младите хора“, а трета – Кауфланд България с проект за обучение и квалификация на ученици и студенти.
Кметът на София Йорданка Фандъкова награди най-добрите проекти в категорията „Маркетинг, свързан с кауза”. Billa България стана първа с кампанията „Да помогнем заедно“ за финансова подкрепа на двойки с репродуктивни проблеми. На второ място е ЧЕЗ Електро България с We Do Green – инициатива за засаждане на дървета и отказ от хартиена фактура, а на трето журито класира търговска верига „Фантастико“ за активната дарителска програма „Никое дете не трябва да расте само”.
Компанията с „Най-добра социална политика на малко и средно предприятие” е Дънди Прешъс Металс Крумовград, спечелила със своята програма за инвестиции в региона. Следват я БГ Асист със „Силата да бъдеш свободен“ – проект за безвъзмездна подкрепа на деца и възрастни със зрителни увреждания и ниски доходи от цялата страна чрез инсталиране на специализиран софтуер, поддръжка, безплатно обучение и и технически помощни средства. Трета е Questers България с цялостната си благотворителна дейност в полза на образователни, социални и здравни инициативи.
Социалното предприятие БГ Асист взе и специалната награда „Engage” за най-голям принос на служителите – всеки от тях ежедневно отделя 20% от работното си време в помощ на нуждаещи се хора с нарушено зрение, като предоставя техническа и софтуерна помощ, обучение и дистанционна асистенция. През 2018 г. така са подкрепени над 200 души от цялата страна.
Източник: ngobg.info