През 2019 г. ще бъдат отделени близо 1.5 млн. лв. за иновации. Това каза пред журналисти министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, цитиран от “Фокус”. “Ако училищата ни са по-иновативни, ние ще мотивираме повече млади преподаватели да работят в тях. В по-голяма степен ще задържим младите преподаватели в училищата. Ние трябва да отворим образователните системи за хора от различни сфери, най-вече от ИТ сектора”, каза Вълчев.
Той посочи, че е изненадан, че голяма част от тези специалисти имат желание да преподават в училище. По думите му формулата, на която се разчита за образователната система, са иновациите и инвестициите в учителите.
“Следващите месеци и година една от ключовите политики, които ние ще поставим за обществено обсъждане, ще бъде политиката на иновациите. От началото на изминалата учебна година 2017-2018 г. ние за пръв път имаме одобрени проекти за иновации”, каза министърът.
Той уточни, че от втората половина на ноември ще бъде представен проект от мониторинга на иновациите. “Това, което ще обсъдим на конференция, са инструментите, с които ще се опитаме да насърчим всяка иновация. Не можем да подхождаме с презумпцията, че всяка иновация е добра за всяко училище, защото всяка е добра за съответното училище”, заяви министърът. По думите му трябва да се насърчат училищата да търсят най-добрите иновации. Според него трябва да се подпомогнат училищата и да се разпространят добрите примери в други училища.
Вълчев обяви, че и стандартът за физическата среда е важен и е единственият стандарт по Закона за предучилищното и училищното образование, който все още не е издаден. “Една от причините да го забавим през последната година е точно тази, че той не дава политика за училището на бъдещето. Не ни показва как трябва да изглежда училището на бъдещето, а по-скоро отразява текущите норми. В момента има работна група в МОН, който разработва този стандарт в тази перспектива. В по-голяма степен да направим училищната среда ефективна”, обясни министърът.
“Ще стимулираме обучението по природни науки и математика по линията на дейностите по интереси, но е важно това да се случи с иновациите”, смята Вълчев. По думите му стимулирането на обучението по природни науки и математика по линия на дейностите по интереси ще бъде представено до края на този месец. Той уточни, че през изминалата година са реализирани 185 проекта за иновации, а тази година са близо 300.
Източник: dnevnik.bg
Снимка: photl.com