Всяко училище да има безжичен високоскоростен интернет догодина. Това обеща министърът на образованието Красимир Вълчев след заседанието на Министерския съвет.
Той отчете, че в момента в 46% от училищата в над 80% от помещенията има Wi-Fi. От догодина електронните дневници са задължителни, а правителството вече е приело постановление за достъп за електронно четими учебници. Те вече са качени на PDF, а догодина министерството ще купи и електронните варианти. Има приета програма, че от трети клас се въвежда и компютърно моделиране, припомни Вълчев. Именно в тази насока е и проектът по ОП „Наука за интелигентен растеж”, който предвижда достъп до отворено образователно съдържание – филми, учебници, дигитални умения на учителите, създаването на образователен облак, програмиране в най-начален етап, което включва и първи клас.
Министърът на образованието и науката ще подпише споразумение с Дигитална национална коалиция за сътрудничество в областта на дигиталните технологии. Като част от съвместната работа и с подкрепата на Google ще бъдат организирани обучения за повишаване на квалификацията и уменията на учителите в системата на предучилищното и училищното образование.
450 учители от най-малко 200 основни училища в Ловеч, Монтана, Видин, Враца и Плевен ще повишат дигиталните си умения и квалификацията си по проект „Е-start@school“, финансиран от Google. В проекта е заложено създаване на поне 100 безплатни образователни ресурси, достъпни за всички преподаватели в страната. Най-малко 1000 педагогически специалисти трябва да формират онлайн общност за популяризиране на резултатите и добрите практики от него. Подготовката на учителите ще се проведе на три етапа. В първия 10 учители ще бъдат обучени да преподават цифрови умения. В последствие те ще трябва да популяризират иновативните методи сред други 30 свои колеги. В последния етап вече преминалите допълнителната квалификация преподаватели ще обучат още 410 души как да използват дигитално съдържание в своите уроци и ще ги насърчат да се присъединят към социалната мрежа за учители.
Министър Вълчев подчерта, че това е само една от инициативите, които Министерството изпълнява за дигитализация на образователния процес. Според него териториалният фокус е много важен, защото разделението между регионите се отразява на достъпа до дигитални технологии и образователни ресурси.
Източници: в. 24 Часа, tvevropa.com, МОН
Снимка: freeimages.com