Популярността на видеоигрите нараства сред тийнейджърките и се нарежда сред техните 10 топ хобита наред с рисуването и пеенето, показва проучване, направено измежду над 5000 деца, пише “Гардиън”.
Момичетата в тази възраст проявяват все по-голям интерес и към състезателният гейминг, или елекетронните спортове. Ръстът на участието им в такива задминава този на момчетата на възраст между 13 и 15 години.
Анкетата е проведена от компанията за проучване на пазара Kids Insights. Тя е направила интервюта с над 5000 млади хора на възраст между 4 и 18 години за своя тримесечен преглед на навиците за отдих на британската младеж.
Въпреки нарастващата популярност на гейминга сред момичетата, продължава да съществува голямо полово разделение в това каква част от децата го определят като любимо занимание. За момчетата то е второ единствено след футбола, като 14% от анкетираните на възраст между 4 и 12 години и 21% от тези между 13 и 18 години го поставят на първо място. При момичетата процентът е 3.
Вместо това момичетата на всички възрасти предпочитат традиционните занимания като четене, плуване и танцуване като любим начин да прекарат свободното си време.
Когато става дума за участие в електронни спортове обаче, разликата между половете е доста по-слабо изразена. Малко над 10% от тези на възраст между 13 и 15 години и при двата пола казват, че участват в гейминг състезания, а подобна част от тях твърдят, че са посещавали гейминг събития на живо, като делът на момичетата, които са го правили, е по-голям.
Когато става дума за гледане на електронни спортове (организирани състезания с видеоигри – бел.р.) на екран, момичетата и момчетата имат еднакво поведение до началото на средното образование. На възраст между 16 и 18 години обаче гледамостта при двата пола се променя – при момчетата става една трета от анкетираните, докато при момичетата е 10%.
Въпреки огромния успех на тазгодишната сензация във видеоигрите “Фортнайт” тя не е успяла да привлече вниманието на аудитория, която да се интересува от нея като състезателна активност, сочи Kids Insights. Компанията пише, че, макар да е любима на момчетата между 16 и 18 години, тя не е успяла да се наложи като игра, която да се играе или гледа в мрежа.
Вместо това най-популярна за гледане и сред двата пола е играта Overwatch, която е основно със стрелба и няма режим за игра поединично, а се играе в отбори. Тя е следвана от Fifa и Call of Duty.
Освен това видеоигрите създават и нови звезди. Докато YouTube знаменитостите PewDiePie, KSI и DanTDM (потребители, които стават популярни с клипове на това как играят – бел.р.) отдавна присъстват в списъка с любимци сред момчетата, в челната десятка на този вид идоли при момичетата между 10 и 12 години попада и InquistorMaster, която публикува основно клипове с играта Roblox.
Източник: dnevnik.bg
Снимка: pixabay.com